Höggravidfeelings

Vecka 22+5. Jag vaknade 4 gånger i natt för att gå på toa. Jag var tvungen att äta smörgås två gånger under natten. Jag kan inte sova med kudde på huvudet längre för att stänga ute ljuset eftersom jag inte får tillräckligt med luft (det får jag alltid annars). Bebisen sparkar på sidan om jag ligger på sidan för att informera att det bör jag sluta med omedelbart.

 

Foglossning sedan en månad tillbaka.

 

Skulle inte det här komma i v.30 typ?

 

Men jag klagar inte trots att alla tjatar hål i huvudet på mig om ’vad det blir’ eller om min viktuppgång är normal (jag är inte ens över en normalviktig kvinnas BMI-maxgräns, give me a break!) eller om jag mår illa (please låt mig döda nästa person som undrar om jag mår bra och vill höra alla detaljer).

 

Det blir fint det här. Jag jobbar på så att jag kan ha ett bra flow att upprätthålla när jag går på min (enligt alla andra alldeles för korta) föräldraledighet om sådär 4 månader. Men ja, visst får bebisen gärna komma om 10 veckor även om jag räknar med att gå till v.43 (ja, jurister gillar ju att förutsätta högsta risken).


Kommentarer
Postat av: Tova

Hihi, som du säkert själv förstår - alla ÄR olika :) man blir ändå galen om man hela tiden ska jämföra sig med andra.

själv undrade jag varför jag INTE kände mig kissnödig, hade sammandragningar eller kände nån hunger ens i v. 38... men liksom, ut kom ju en bebis till slut ändå ;)

2010-04-15 @ 13:42:35
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0