Barnmorskan- första provtagningen

Nyss hemkomna från BM, proverna såg bra ut men järnvärdet var redan nu lågt, som väntat.

Vår barnmorska är helt klart en väldigt sympatisk person med undantag från en sak som i och för sig inte märks överdrivet mycket men tillräckligt för att jag inte kommer att lägga mig själv helt i hennes händer. Hon greppar uppenbarligen inte genus. Eller så har hon en väldigt stark släng av förstavågensfeminism i sig. Hon berättade nämligen idag att när man går på föräldrautbildning hos henne så delar hon in de nio föräldraparen i en grupp med kvinnor och en med män först. För att få igång diskussionerna.

Hm, undrar vilka jag och min man har mest gemensamt med enbart baserat på deras könstillhörighet. Om 20 veckor vet vi. Fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Spiderchick

mitt bvc sa att man visst kan klippa bebisars naglar, med en speciell sax givetvis. Och klippa måste jag gör typ varannan dag för naglarna växer som ogräs på lillen. Familjeliv ger jag inte mycket för.

2010-01-21 @ 17:55:59
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: J

Aha, vad bra då kommer jag få samma råd eftersom vi troligtvis går på samma MVC/BVC! Nä, jag litar inte heller på FL direkt.

2010-01-21 @ 18:31:32
Postat av: Diana - Gravid ♥

Tips; börja med järntabletterna i tid. Det gjorde tyvärr inte jag och fick jättejärnbrist sedan... Grattis till miraklet i magen förresten! =)

2010-01-21 @ 20:47:53
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: J

Diana- tack för tipset, jag planerar att börja nästa vecka (v.14) och äter numer leverpastej på smörgåsen. Tack!

2010-01-22 @ 09:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0