Höggravida och nyfödda bebisar på shopping spree!

En sak som jag inte förstår är hela den här grejen med att springa runt och shoppa allt inför barnet/barnens ankomst precis innan det ska födas alternativt när det just fötts. Tycker att det ser himla osmidigt ut faktiskt men ändå så kryllar det av dem.

På familjeliv.se (som i och för sig är en pålitlig källa för bra mycket mer galna historier) hittar man alltid mängder med höggravida som ska åka till Ullared och trängas för att köpa in en sådär femtio saker som kommer behövas närsomhelst. Eller så sätts det ihop spjälsängar veckan innan barnet ska födas. Eller så måste man ut och köpa vagn med nyföding (för det finns ju bebisar som inte gillar sin vagn så man kan ju inte ta någon risk och köpa en innan...).

Kanske är det inte jag som förstår det här med att hormonerna vill att man ska boa den sista månaden. Definitivt är det så att jag inte förstår mig på vidskeplighet när det kommer till att köpa bebissaker innan barnet fötts (ja, jag tittar på dig mami).

Men en sak är säker. När sommaren kommer tänker jag göra tre saker. Sola och bada de få timmar som tillfälle kommer att ges. Sova. Och jobba in i det sista. De sista sakerna kommer helt klart vara inhandlade senast i slutet av maj (2 mån innan BF). Men troligtvis i april. Varför inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0