Resan mot Moderskapet

Få vet om det ännu men resan mot Moderskapet har börjat. Om ca 6 månader ska vi få minst ett barn om allt går som det ska. I den här bloggen tänker jag skriva ganska exakt om hur vägen dit känns och hur moderskapet kan formas om man inte tror överdrivet mycket på allt som man matas att tro som blivande förälder (läs: mamma för mamma är så speciell, mamma har en speciell anknytning med barnet och mamma vet bäst).

Här kommer ni aldrig få läsa saker som:

  • Man måste amma. Amma är alltid bäst. Det har WHO sagt.
  • Nu när det är en månad kvar till födseln kommer hormonerna som gör att jag vill stanna hemma och fixa hemmet och boooa. (Av den anledningen att min hjärna är snabbare än mina potentiella och troligtvis överreklamerade hormoner och därför har tillsett att allt fix är klart lagom till efter ultraljudet- ca 4-5 månader före barnets födsel).
  • Åh nu måste jag gråta och sedan skratta och sedan bli arg. Så är jag jämt ändå.
  • Åh vad jag njuter av att riktigt äta för två. För mig är det inget nöje att gå upp 30 kg även om det är för en god sak.
  • Kvinnor bör vara hemma minst 1½ år med varje barn eftersom det är bättre för familjens ekonomi/varje familj måste få bestämma själva/kvinnor måste amma under den första tiden varför det är lämpligt att hon tar den största delen av föräldraledigheten/kvinnor förstår sig på barn bättre.

Istället får ni höra lite om hur resan går framåt, om dumma kommentarer jag får på vägen samt såklart se bilder på alla tjusiga saker vi köper. Och säkert en hel del annat som jag kommer på allteftersom.

Välkomna!


Kommentarer
Postat av: Emma

Låter som en bra blogg det. Har själv en dotter på 4,5 månader. Väldigt fantastiskt, men även ibland fruktansvärt jobbigt. Hoppas att du kommer att skriva sanningen om föräldraskapet sen när du väl är där, och inte sådär fejkat och perfekt som så många andra.

2010-01-21 @ 19:35:03
Postat av: J

Tack :). Förstår att det har sina ups and downs men vad kul att du redan har din dotter hos dig- grattis! Jag kommer definitivt skriva sanningen. Fejk är inte min grej, mitt liv är tillräckligt bra utan att jag behöver lägga på en yta.

2010-01-22 @ 09:30:05
URL: http://moderskapet.blogg.se/
Postat av: Emma

Härligt. Ser fram emot mycket bra läsning.

2010-01-22 @ 11:31:01
Postat av: J

Skoj! Kommer bli lite roligare med bilder snart också när jag kommit igång (är i alla fall ambitionen ;)).

2010-01-22 @ 12:06:39
URL: http://moderskapet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0